Hoe krijg ik mijn pas aangekochte spaanse margriet weer tot bloeien

Ongeveer drie weken geleden hebben we een spaanse margriet gekocht waarin veel bloemen zaten. Deze hebben we netjes na de bloei verwijdert en nu wordt de plant steeds kaler. Er zijn wel nieuwe knopjes maar die lijken niet meer in leven. Ook zijn er een aantal knoppen die in mijn ogen op "open gaan" staan maar dat is al een ongeveer een week het geval. Kan ik iets doen om de plant te helpen, kan het zijn dat hij moet acclimatiseren?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
18.8K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb je alle oude bloemen er uit geknipt? En voldoende water gegeven? Evt. kun je nog proberen te bemesten. Als het dan nog niet lukt, is je plant té kunstmatig 'in bloei getrokken' en heeft hij nu geen energie meer om nog in bloei te komen.

Antwoorden (1)

De plant op de foto is geen Spaanse Margriet, maar wel een Margriet.
De Spaanse Margriet heeft grotere bloemen en in veel kleuren.
De Margriet van je foto heeft een te kort aan voeding en/ of heeft enkele keren te droog gestaan.
In ieder geval dus een groeistoornis.
Hierdoor heeft de plant niet meer de kracht de knoppen tot bloemen te laten groeien.
Dit soort planten altijd na de aankoop in een grotere pot zette met goede potgrond.
regelmatig voldoende water geven en wekelijks een vloeibare mest aan het water toevoegen.
Na 3 a 4 weken staat hij dan weer in bloei. ( wel volle zon )

Toegevoegd na 2 minuten:
De plant op de foto is een struik Margriet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank voor uw reactie,
Betekend dit dat de plant niet meer in bloei komt/ dood is?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Na 3 a 4 weken staat hij dan weer in bloei. ( wel volle zon ) lees mijn antwoord.