Stopt een boomstronk met groeien als ie geen licht meer krijgt ?

Ik heb een wilgenboomstronk in mijn tuin die maar niet wil ophouden met nieuwe takken en blaadjes maken.

Ik vind het leuk geweest met die boom en wil dat de stronk en wortels wegrotten.
Zou het helpen als ik er een dik stuk zwart plastic overheen leg zodat ie geen licht meer krijgt ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

een boom heeft geen centraal zenuwgestel,waardoor de boom niet 'weet', dat er boven de grond geen stam en takken meer zijn, hij blijft dus sap naar boven stuwen, waardoor de boom telkens weer zal gaan uitlopen. Echter de boom kan niet zonder bladgroen, dus door het telkens op tijd afbreken van de nieuwe scheutjes, zal de boom uiteindelijk toch dood gaan. Ook onder zwart plastic zal de boom doorgaan met nieuwe scheuten maken, dus is dat geen oplossing.

wilgen hebben idd een enorme levenskracht, maar tegen een dik stuk zwart plastic zal hij het zeker afleggen. je zal het wel lange tijd moeten laten zitten.

Boor er een paar grote gaten in en giet er nu en dan een beetje Roundup in. Mazout helpt ook.

Hebt u al eens overwogen om de plant/struik/stronk uit te graven en te verwijderen? Alle andere oplossingen die gegeven worden, kunnen ook schade aan uw andere planten veroorzaken en dat is waarschijnlijk niet uw bedoeling.

Neen dat zal niet helpen. U kan er gaten in boren en regelmatis roundup in gieten, mazout helpt ook.

Of zwart plastic helpt, geen idee. Wat wel helpt is met een speedboor flinke gaten in de stomp voren en die vullen met water. Dit versnelt het rottingsproces. Daarnaast opschot blijven verwijderen... Sowieso zel het een poos duren. Een WILg WIL..... succes

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100