Stopt een boomstronk met groeien als ie geen licht meer krijgt ?

Ik heb een wilgenboomstronk in mijn tuin die maar niet wil ophouden met nieuwe takken en blaadjes maken.

Ik vind het leuk geweest met die boom en wil dat de stronk en wortels wegrotten.
Zou het helpen als ik er een dik stuk zwart plastic overheen leg zodat ie geen licht meer krijgt ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
1.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Boor er een paar grote gaten in en giet er nu en dan een beetje Roundup in. Mazout helpt ook.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Uitgraven gaat niet lukken. Die boom stond vlak tegen het schuurtje van de buren aangedrukt. Een gaatje boren heb ik al gedaan, maar ik wil geen chemische troep in m'n tuin gooien.

Het beste antwoord

een boom heeft geen centraal zenuwgestel,waardoor de boom niet 'weet', dat er boven de grond geen stam en takken meer zijn, hij blijft dus sap naar boven stuwen, waardoor de boom telkens weer zal gaan uitlopen.
Echter de boom kan niet zonder bladgroen, dus door het telkens op tijd afbreken van de nieuwe scheutjes, zal de boom uiteindelijk toch dood gaan.
Ook onder zwart plastic zal de boom doorgaan met nieuwe scheuten maken, dus is dat geen oplossing.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goedemorgen ed, "stikken" en/of rotten de wortels van de boom dan ook niet ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ook goedemorgen en heerlijk weer, weer.
De boom kan niet zonder bladeren groeien.
De boombladeren maken een deel van zijn voedsel.
Dus op den duur, gaat de boom hier aan dood.
pas hierna gaan de wortels rotten.
Met of zonder plastic er over heen zal niet zo veel uit maken.
vergeet niet dat een boom onder de grond ook enorm groot en vertakt is, de wortels gaan net zo ver van de stam vandaan dan de boom hoog is, dus maakt dat kleine stukje plastic ook niet veel uit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee hoor ed dat vergeet ik niet;-)
Weet alleen niet hoe groot de boom was en hoe groot het plastic is wat Toerist neer wil leggen,vandaar mijn vraag.
Bedankt voor je reactie!
Groet vlindertje
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ed ander vraagje, kun jij momenteel ook geen antwoorden geven? Bij mij staat er steeds, excuses maar er is een fout opgetreden? Reacties plaatsten gaat wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De boom was minstens 12 meter hoog, en ik weet nog steeds niet of het nou 2 bomen waren of 1 boom met 2 stammen.
Dat plastic is kamerbreed en heel dik en zwaar. Daar prikt een takje niet zomaar doorheen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
vlindertje, ja het is een ramp op het ogenblik!!
Er gaat sinds gisteren veel fout!
En als je het nog eens probeert, dan krijg je de melding dat je twee keer verzoekt een zelfde antwoord te plaatsen.
was er net mee bezig, maar soms staat het er dan toch?????
Wel de mods lezen dit ook, dus even door geven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Toerist, de boom zal onder het folie gewoon door gaan met uitlopen, maar je kunt het wel proberen.
Lijk me simpeler en mooier, als je zo af en toe de nieuwe tere scheutjes er afbreekt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mja, als het eronder gewoon door groeit, dan heeft het weinig zin. En het ziet er ook niet mooi uit.
Ik blijf wel gewoon knippen tot ie er geen zin meer in heeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je wel Ed, het is natuurlijk heel vervelend maar was bang dat mijn pc weer eens kuren had;-) Gister weinig vragen beantwoord,was te druk met eindeloze discussie:-( uiteindelijk zijn we er gelukkig op een goede manier uitgekomen! Is misschien handig als meerderen het doorgeven des te eerder wordt het gelezen en hopelijk verholpen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb het een uurtje geleden doorgegeven,ze gaan er aan werken!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
vlindertje, gaat nu beter!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gelukkig,alhoewel het mij wel even goed uit kwam want er gaat zoveel tijd in zitten dat ik thuis met een aantal dingen behoorlijk achterliep.
Hierbij meteen mijn vergeten + ;-)

Andere antwoorden (2)

wilgen hebben idd een enorme levenskracht, maar tegen een dik stuk zwart plastic zal hij het zeker afleggen.
je zal het wel lange tijd moeten laten zitten.
Rieneke1
11 jaar geleden
Of zwart plastic helpt, geen idee. Wat wel helpt is met een speedboor flinke gaten in de stomp voren en die vullen met water. Dit versnelt het rottingsproces. Daarnaast opschot blijven verwijderen...
Sowieso zel het een poos duren.

Een WILg WIL.....

succes