Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe voorkom je dat een jonge Baptisia krom groeit?

Ik heb een stekje dat goed groeit, maar steeds overhelt. Ik heb al een stokje er naast gezet maar het takje is zo dun en groeit zo goed dat het toch weer steeds gaat hangen en ik wil het ook niet breken.

Ik dacht echter dat dit een rechtop groeiende plant was. Wat doe ik verkeerd.?Het lijkt wel een klimplant bijna. En het is toch echt de goede soort.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Tuin
894

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Een Baptisia staat het liefst in de volle zon. Heb jij er een schaduwplek voor, dan is het logisch dat hij krom groeit, want hij wil zonlicht en groeit dus die richting op.
Er is sowieso wel steun nodig.
Wellicht moet jij er echter eerst een andere plaats voor zoeken. Plant 'm in voedselrijke, goed gedraineerde grond die neutraal tot licht zuur is. Geef voldoende ruimte, ongeveer 50 centimeter rondom de kluit. Vanwege de penwortel houdt ie niet van verplanten, maar als je het met een hele grote kluit doet zal de plant er van opknappen.
(Lees meer...)
Amadea
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding