Is houtolie ook geschikt op geverfd hout?

Ik wil namelijk een houten hart als stapsteen gaan gebruiken in de tuin en het beschermen tegen regen e.d.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Tuin
1.3K

Antwoorden (1)

Nee, verf is sowieso niet geschikt om op te lopen.
Daar moet je parketlak voor gebruiken, bijvoorbeeld oxanolie (hetgeen geen olie is, maar parketlak).
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Parketlak is bedoeld voor binnen gebruik, maar oxanolie bestaat ook voor buitengebruik, dit is wel geschikt voor dit doel.
Silja houtolie is wel geschikt om te gebruiken over een geverfde ondergrond (maar dan wel geverfd met Silja verf) en ook geschikt voor vlonders, houten staptegels en houten vloeren buiten.
.