Kunnen peulen tegen vorst?

Mijn zelf gezaaide peultjes staan al ca. 5 cm boven de grond. Maar wat als er nachtvorst komt? Kunnen ze daar tegen?

8 jaar geleden
in: Tuin
8.1K

Het beste antwoord

Peultjes kunnen tegen lichte nachtvorst, maar dan staat de groei stil.
Een temperatuur van 10°C is goed, en zelfs bij 5°C groeien de jonge plantjes nog.
Als het 's nachts meer dan drie graden gaat vriezen is het beter om de kiemplantjes op een warmere plek te plaatsen.
Amadea
8 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Maar Peulen en Erwten kunnen heel goed tegen een koel klimaat en ze kunnen ook vorst verdragen.
fremar
8 jaar geleden
Peulen kunnen best tegen vorst. Ze zullen wel wat in de groei belemmerd worden, maar de groei gaat na de vorst weer door.