Waarom krijgen de meeste mensen vaak jeuk in hun gezicht, als je vieze handen hebt?

Zit ik dus weleens in de tuin te wroeten, beide handen vol grond, en ja hoor...kriebel aan m'n neus:)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je krijgt niet vaker jeuk. Als je vieze handen hebt realiseer je het dat je jeuk hebt. Normaal krab je je gedachteloos.

ik denk dat je anders ook jeuk zou hebben maar als je niet kunt of wilt krabben dat je het dan opvalt, net als je geen horloge om hebt dan merk je pas hoe vaak je wilt kijken wat je anders waarschijnlijk ook zou doen

Omdat het op dat moment JUIST niet mag, trekt het je aandacht... Maar in feite doe je dat de hele dag, maar het valt pas op als de handen vies zijn, want dan mag het niet...

Op vieze handen zitten er allerlei stoffen op he, En die stoffen zorgen voor een jeuk als je je gezicht aan raakt.

ik had het jaren geleden, tijdens het kerstdiner waarbij ik kennis ging maken met mijn schoonfamilie. Dus voor het eerst met mijn vriend mee naar zijn ouders en zus. Had het hele diner last van jeuk aan mijn neus, terwijl er ook zout aan mijn handen zat, dus ik kon ook niet ongemerkt krabben.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100