Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn stokroos wordt opgegeten maar ik kan niets vinden. Wie weet wat de oorzaak daarvan is?

Er zitten geen luizen op, geen slak in de buurt en toch worden mijn bladeren opgegeten, waardoor hij er helemaal niet mooi uitziet. Wie kan me helpen??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
5.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

als het slakken zijn (wat best zou kunnen) kun je het best een plastic bekertje met bier, ja bier, vullen en ingraven. het is niet zo dat het slakken afschrikt, integendeel ze zijn er dol op. zo dol dat ze zich er in verdrinken. best raar maar het werkt goed! succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het kunnen best slakken zijn,Ze komen 's avonds als het donker is, en overdag verstoppen ze zich (was tenminste vroeger bij de salvia's zo. Mn vader kwam er achter toen hij 's avonds met de zaklantaarn ging kijken.
(Lees meer...)
11 jaar geleden
Rupsen zouden het blad vanaf de bladrand opeten.
Dus het is geen rups.
Dus zijn het toch slakken.
Kijk goed onder potten of stenen, of er slakken zitten.
Gooi er vanmiddag een emmer water over heen en ga vanavond tegen donker kijken of je slakken vind.
Koop van ecostyle een niet giftig middel tegen slakken en gebruik dat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt volledig maar let op met slakken middeltjes, velen zijn lokkers van slakken, best in een pintglas doen en 5 cm in de grond steken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Van ecostyle werkt het uitstekend.
Goede ervaringen mee.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding