Is er een geur die vlinders NIET lekker vinden?

Zoals citroen bij wespen etc. Ben namelijk enorm bang voor vlinders. En vooral met zulk zonnig weer komen ze weer overal.. Dus zou ik het fijn vinden als er een geur is die vlinders afschrikt.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (1)

Vlinders komen niet op een geur af, zij komen op kleuren af.

Bloemen met felle kleuren zijn aantrekkelijk voor vlinders. Daar ligt dus het pijnpunt.

>> Kies voor een niet kleurrijke tuin en je zult weinig tot geen vlinders zien.

Toegevoegd na 6 minuten:
Geen zon en veel wind in je tuin .
Geen planten die van maart tot oktober bloeien , geen beschutting.
Niet veel verschillende planten.
Zorg voor vogels in de tuin, deze eten insecten.

Zie onderstaande bron voor nog meer tips.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Tja, het is het een of het ander, of een saaie tuin, of een vrolijke tuin, met prachtige vlinders. +
Is het geen beter idee, om aan je angst voor vlinders te werken, vlinders doen de mens niets en zijn bovendien nuttig.
Amadea
8 jaar geleden
Goeie reactie, crea!
http://www.ipzo.com/angst-vlinderfobie.php :
een uit de hand gelopen angst die met gedragstherapie goed te verhelpen is.