Kan ik deze tijd v/h jaar nog grasmatten plaatsen?

Wij gaan volgende maand verhuizen. De tuin is nu deels betegeld, maar we willen zo'n 10 m² gras hebben. Op die plek ligt nu gewoon aarde. Ik wil niet de hele winter tegen een klei-tuin aankijken, dus wilde het gras volgende week plaatsen. Het gaat om grasmatten. Echt gras, geen kunst. Kunst vinden we te duur, is dus geen optie. Kan ik nu, met deze kou al 's nachts en de winter op komst nog grasmatten plaatsen? En wie heeft er tips voor ondergrond en 'voeding'? Dank je!!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (2)

Het vriest al. Het is nu te laat. Het gras hecht niet meer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja hoor dat kan nog best, een beetje nachtvorst is niet zo erg.
De echte vorst moet nog komen en dat is meestal niet voor december.
De ondergrond moet van tevore diep omgespit zijn, hierna egaliseren en de grond met de voeten aantrappen.
Daarna weer harken en opnieuw aantrappen, net zo lang tot het geheel glad en egaal is en het nergens meer inzakt.
Zodra het voorjaar is, het gaan bemesten ( maart).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ongemotiveerde min.
http://www.graszodenleggen.nl/Graszoden_Queens/Tips_graszoden_leggen.htm
C+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De min is niet van mij! +je :) weer wat bijgeleerd!