groeien paddenstoelen het beste aan de oost kant of aan de west kant van een boom?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tuin
1.1K

Antwoorden (1)

In ons lang groeien ruim 5000 soorten paddenstoelen.
iedere soort heeft zijn eigen biotoop.
Zijn eigen grondsoort, zuurgraad, temperatuur, vochtigheid, standplaats, zon of schaduw enz.
Voor sommige soorten maakt het niet zo veel uit, anderen zijn juist heel specialistisch.
Vroeger zocht ik de gele Ridderzwam aan de noordkant van dennen bomen in het kale zand.
Mogelijk is het van heel veel soorten niet eens bekend, of ze liever op het oosten van een boom of het westen willen / kunnen groeien.