Is mos een goede bodembedekker onder een heg of droogt ie de boel juist uit?

En waar kun je levend mos kopen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Tuin
2K
Cryofiel
7 jaar geleden
Kopen??? Mos verschijnt toch vanzelf op alle plekken waar het langere tijd vochtig is? En als het er eenmaal is, zorgt het er zelf voor dat het daar vochtig blijft. Zorg een maand lang voor schaduw en vocht, en het mos zal vanzelf komen.

Antwoorden (1)

Mos is geweldig als bodembedekker onder grotere bomen en planten. De heg zal dus niet uitdrogen.

Vraag om mos aan iemand anders met een tuin of verzamel wat in het bos. Als het je niet zo veel uitmaakt wat voor soort mos je in de tuin hebt staan of je bent zuinig, Kijk dan of je je mos in het wild kunt vinden. Haal een klein beetje mos voorzichtig los van de grond of een boomstam, zonder dat je de boom of andere planten beschadigt of te veel mos weg haalt. Komt het mos van de grond, laat dan een beetje grond aan het mos zitten, dit houdt het mos in leven en vereenvoudigt het verplaatsen.

Als je professioneel advies wilt over de geschiktste soort mos voor jouw tuin, of als je graag een goed overzicht wilt hebben van een groot aantal soorten mos, ga dan naar een kweker en haal daar je mossen.