wat is de naam van deze besjes op de foto?

Ze groeien in een lage heg, tussen de huizen hier. Ik wil weten wat het is.

Toegevoegd na 18 minuten:
Besjes zijn echt donker paars klein en glimmend

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tuin
1K
ronron1212
8 jaar geleden
welke foto?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat lijkt een soort buxus of sarcococca / vleesbes, die kunnen zwarte besjes krijgen. Jammer dat je geen foto hebt van de bloemetjes; dat maakt het makkelijker .
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nu staat ie er wel bij
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Er zitten geen bloemetjes aan daarom ook daar van geen foto ;-) ik heb de foto wel aangepast
Ivana
8 jaar geleden
De bloemetjes komen natuurlijk in het voorjaar en de besjes in het najaar, dat is duidelijk. Dus nog een half jaar wachten dan heb je het compleet. :)

Antwoorden (1)

Het is de struik Lonicera, een wintergroen heestertje dat zeer geschikt is als haagje.
De prachtige besjes zitten altijd met twee bij elkaar en lijken sterk op glazen kralen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Amadea
8 jaar geleden
Lonicera pileata: http://www.greatplantpicks.org/images/lonicera-pileata-ras-01-gpp.jpg
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik denk het niet, hou het even op Lonicera nitida, de meest voorkomende soort. ook mis ik op de foto de rode kleur van piliata op de takjes
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Lonicera nitida. Hadden wij bij het vorige huis als gemeenteplantsoen. Leuk laag struikje, lijkt wel iets op buxus, is ook goed te snoeien. In het voorjaar zie je gele bloemetjes, die wel wat op driehoekige penseelkwastjes lijken. Zijn wel klein. Een schattig struikje dat meer aangeplant zou moeten worden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ja super leuk en makkelijk struikje, dat vrijwel overal kan groeien, ook in de schaduw of plantenbak