Wat betekent het wanneer de bladeren van mijn tomatenplantje geel tot bruin worden en eraf vallen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
12.3K

Het beste antwoord

Tomatenplanten krijgen dezelfde ziekte als de aardappel, nl phytoftora. Dit krijgt een plant als hij teveel water krijgt. Breek de takken van de plant bij de stam af en zorg dat de plant aan de bovenkant geen water kan krijgen. Een tomatenplant heeft graag veel water maar niet op de bladeren, dus het water moet in de aarde langs de plant.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het lijkt verdacht veel op een schimmelziekte.
Dit kan komen, doordat de plant soms te nat staat, niet voldoende wordt bijgemest, in een afgesloten ruimte staat, dus niet buiten, te weinig direct zonlicht heeft, het blad wordt besproeid met water.
Knip alle aangetaste bladeren er af en geef voldoende vloeibare mest.