Hoe kan men beestjes verjagen die gaten eten in de rabarberbladeren?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tuin
4.2K
jc54
8 jaar geleden
Eerst uitzoeken wélke beestje de boosdoeners zijn en dan zou je aan
(liefst biologische) selectieve bestrijding kunnen gaan denken.

Het beste antwoord

met groene zeep, oplossen in water en dan met een plantenspuit op de bladeren aanbrengen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Met groene zeep, een drupje spiritus en water het blad besproeien zal helpen.
overigens is het eigenlijk niet nodig. De rabarber blijft gewoon groeien.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Mogelijk heb je last van slakken.
Kijk aan de onderkant van de bladeren, als de planten nat zijn om de slakken te vangen.
Ook kan je slakkenkorrels strooien van Ecostyle die zijn niet giftig.
Maar verder zijn wat gaten in je blad totaal onschuldig voor je rabarberplanten.