hoe plant je een boom zonder aarde te hebben?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tuin
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wat heb je wel en hoe kom je aan een boom?
Ik denk nu aan een Eik van10 meter, of heb je het over een kleine appelboom van 2 meter? En waarin staat die boom nu?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Iedere boom kan je ook in een grote bak planten.
b.v. een bak van 1 m breed, 1m lang en 1 m diep.
Wel moet je altijd water en mest geven, omdat de boom het niet zelf kan opzoeken zoals in de aarde.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
8 jaar geleden
Maar... in die bak moet toch ook weer aarde ?
Of begrijp ik de vraag nu verkeerd ?
Amadea
8 jaar geleden
Er kunnen toch ook van die hydrocultuur bolletjes in?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hydrocultuur kan, maar dan moet de boom er wel voor gekweekt zijn. Er worden dan ander soort wortels aangemaakt.
Wel heeft een boom minder houvast, maar daar is ook wel weer iets op te bedenken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Denk niet dat het lukt, deze korrels wegen vrijwel niets, dus zal de boom zo omwaaien.
Technisch gezien is het wel mogelijk, ook voor bomen.

Het beste antwoord

Iedere boom kan je ook in een grote bak planten.
b.v. een bak van 1 m breed, 1m lang en 1 m diep.
Wel moet je altijd water en mest geven, omdat de boom het niet zelf kan opzoeken zoals in de aarde.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je een boom in zo'n grote bak moet planten kan je er ook wel hydrokorrels en potgrond bij gooien Ed.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
potgrond is ook aarde en hydrokorrels zijn voor onder in de bak voor drainage.
Aarde is een verzamelnaam voor alle soorten grond in ons land.
het zegt dus niets waar het uit bestaat.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja dat bedoel ik. Hydrokorrels onderin en potaarde er bovenop. Ik schrijf dit omdat jij het hebt over een heel grote bak. Dus als je een boom in zo'n bakbeest plant kan je er net zo goed korrels en aarde bij doen in plaats van al die ruimte leeg te laten en hem alleen te voorzien van water en mest. Het is natuurlijk wel waar dat jij precies antwoord geeft op de vraag. Dat dan weer wel. ;)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in veel gemeenten zie je bomen in grote bakken staan en dat gaat prima, alleen moet je ze altijd water geven, een beetje regen is bijna nooit voldoende.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+Plus Waarom dan een min?, het is precies een antwoord op de vraag.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zo is dat dus van mij ook een +.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
dankjullie wel dat jullie het antwoord hebben gezegt ik kan nu aan de slag
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
dankje wel meneer/mevrouw voor het antwoord!!