Bestaat er een adekwaat apparaat om bladeren uit de tuin te vermalen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tuin
6.7K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
In de hens ermee!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nieuwe vraag: Wat is een hens?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in de hens zetten is : in de fik steken, verbranden.

Het beste antwoord

De meeste gewone bladblazers kunnen ook bladeren opzuigen en versnipperen.
bamibal
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik laat haagbeuktakken gewoon op het gazon liggen en vermaal het met mijn grasmaaier. Je ziet er geen spaan van terug !

Andere antwoorden (2)

Ik neem aan dat je het over vers, niet gedroogd blad hebt.
Dan is het afhankelijk van wat jij onder vermalen verstaat.

De meeste takken versnipperaars voor niet professioneel gebruik kunnen takken aardig snipperen maar "scheuren" blad hooguit in wat kleinere stukjes.

Vooral takken met veel blad eraan kost ze moeite en losse bladeren kunnen ze niet aan.

Als je dus bedoelt: blad dat nog aan een tak zit en je neemt genoegen met stukken blad van 3x3 cm kun je met een takken versnipperaar aan de slag

Wil je los blad versnipperen of fijner dan wat ik hierboven noem is er dit niet bruikbaar.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik heb zelf een Atika hakselaar (tussen 100 en 150 euro volgens mij) die heeft net een struik MET blad van een meter diameter en bijna een meter hoog geheel vermalen tot een hoeveelheid die in een prullenbakje kan. Maar hij heeft de takken nodig om het in te kunnen voeren.
8 jaar geleden
Blad op het gazon gooien en met een circelmaaier er over heen .
De versnipperde bladeren vang je dan op in de zak.
Werkt prima
Ook een kleine hakselaar voor takken, vermalen bladeren.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
met kooimaaier lukt het ook. Wel liefst droge bladeren