Waar koop ik "stekels" waarmee ik katten van de schutting houd?

Ik moet helaas extra maatregelen nemen om te voorkomen dat katten over mijn schutting klimmen. Ik denk nu aan metalen pinnen of iets vergelijkbaars. Zeg maar een soort "kam", of een schuttinglange "vork". Niet om de katten pijn te doen of te spiesen, maar om te zorgen dat ze er domweg niet meer overheen kunnen komen.

Ik heb gekeken in een tuincentrum en in een bouwmarkt, maar daar hadden ze zoiets niet.

Waar koop ik dit (of een vergelijkbare kattenbarrière) dan wel?

Cryofiel
10 jaar geleden
in: Tuin
5.6K
Rieneke1
10 jaar geleden
Google op prikka, is katvriendelijker dan metaal, en werkt ook.
Cryofiel
10 jaar geleden
Dank je! Wellicht ten overvloede: het gaat me niet om het materiaal, ik wil iets waardoor de katten op een katvriendelijke manier zien dat mijn tuin onbereikbaar is. Het materiaal maakt niet uit, zolang het maar onderhoudsvrij is.
Rieneke1
10 jaar geleden
Prikka werkt tegen duiven en katten, is gemakkelijk aan te brengen en onderhoudsvrij.
Succes ermee1
Cryofiel
10 jaar geleden
Alle routes onder de schutting door zijn katdicht afgesloten. Een hekje is er niet, wel een poort. Die is zelfs wat hoger dan de schutting.

Het beste antwoord

Wijzelf hebben een open kippenren in de tuin, afgeschermd door schuttingen. Daar willen we geen katten in hebben. Om dit te vermijden hebben we volieregaas (dat is wat steviger dan kippengaas) aan de schutting getimmerd. Het steekt zo'n 60 cm boven de schutting, meer dan voldoende om de katten uit dat gedeelte van de tuin waarderen. Voordeel: het ziet er wat vriendelijker uit en het is minder zichtbaar op een afstandje. Misschien heb je wat aan deze tip!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Tegen duiven hebben ze duivenpinnen , wellicht bedoel je deze. http://www.google.nl/search?q=duivenpinnen&client=safari&hl=nl&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=H8y6UdndHMiwPKzfgOAO&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1024&bih=672
10 jaar geleden
Je bedoeld waarschijnlijk anti-kattenpinnen.
Dat zijn harde kunstof stroken met venijnige puntjes. Zij houden katten en andere ongenode gasten uit je tuin.
Eenvoudig te monteren op hekken, schuttingen en balkons.
Op maat maken door af te knippen.

Te koop bij:http://www.dewiltfang.nl/dier-en-tuin/anti-kattenpinnen-6x0-5-meter/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt ook spijkertjes in de bovenkant van de schutting slaan.

Gr.
Koekje1