waarom vliegende mieren met dit weer.Valt me op altijd erg warm weer wanneer ze hun nest verlaten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
2.1K

Het beste antwoord

Ze wachten met uitvliegen tot er een speciale luchtdruk en vochtigheid is. Ze klimmen dan op tot een hoogte van ongeveer een meter en laten zich vanuit die hoogte op de luchtdruk glijden. Voorkom je het klimmen naar een meter hoogte, dan kunnen ze ook niet wegvliegen.

(Als je een stuk koperdraad of een rits koperen stuivers, 2 en 1 cents stukken langs je gevel legt of op de plaats waar je ze niet wilt hebben, scheelt dat erg veel. Wij hebben ze zo uitgebannen.)
Ivana
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wil ze niet wegjagen of uitbannen,zitten niet in mijn huis gewoon in mijn tuin waar ze ook nog supervoer zijn voor mijn vissen.
Ivana
12 jaar geleden
Bij mij waren ze hele gangen aan het graven onder de tuintegels waardoor de boel aan het verzakken ging. Ik heb niets tegen mieren, maar dat was een zeer lastige situatie. Met koperdraad stuur je ze alleen maar weg en brengt ze niet om zeep. ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan me voorstellen dat als je een nest in huis heb of onder de tegels je er last van hebt en ze weg wil hebben.Zou dit ook doen.Heb ooit in mijn andere huis een nest in de keuken gehad wist dit niet maar wel toen ik thuis kwam.De ramen zaten onder de beesten/mieren ik schrok me rot het was zwart van de mieren die allemaal naar de uitgang zochten.

Andere antwoorden (2)

love is in the air!
dat is de bruidsvlucht.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja leuk maar waarom op zulke dagen als nu en niet als het bv regent.Ze zitten bij mij in de tuin dus geen last van alleen maar mooi gezicht hoe ze uitvliegen
Dat zijn dan vliegende mannelijke mieren tesamen met 1 koningin. De mannetjes zullen na paring sterven.