Moeten stokrozen voor de winter naar binnen verplaatst worden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
3.7K

Antwoorden (3)

Nee hoor kunnen gewoon buiten blijven
12 jaar geleden
nee, dat is niet nodig.
stokrozen zijn goed winterhard.
het zijn tweejarige planten, die echter vaak wel wat langer meegaan.
ook zaait de stokroos zich makkelijk uit, zodat de plant zichzelf als het ware steeds verjongd.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
helemaal waar!
+
Nee een stokroos sterft bijna helemaal af en komt in het voorjaar weer terug. Het is een 2 jarige plant die het eerste jaar veel blad geeft en het tweede jaar bloeit.
na de bloei vormt het zaad en zaait de plant zichzelf vaak uit op dezelfde plaats zo kan een stokroos meerdere jaren terug komen op dezelfde plaats.