Ik ben vergeten te verticuteren, kan ik dat nu alsnog doen of is dit al te laat (vwb het aankomende warme weer )?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tuin
1K

Het beste antwoord

Verticuteren kan je het hele jaar door doen, alleen niet bij vorst.
Echter het probleem van mos los je er nauwelijks mee op.
Mos ontstaat door te weinig bemesten van je gazon.
Bij goedkope kunstmest moet je wel iedere maand mesten.
Bij duurdere soorten eens in de twee maanden.
En natuurlijk eens per jaar er kalk op.( winter)
Dit is dus de oorzaak van mosvorming en een slecht groeiend gazon.
Dus begin met mesten, dan hoef je ook niet te cultiveren.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Reddie
8 jaar geleden
- Vraagsteller heeft het niet over mos.
- Achter mijn huis logt een grasveld dat de afgelopen twee jaar niet is geverticuleerd of bemest.
- Als je over de hele wereld kijkt groeit er overal gras zonder dat het ooit wordt bemest. .
Jouw plantkundekennis stelt dus niets voor.
Min.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Goed antwoord in de 1e zin dus +.
Hoe extra info (eventueel overbodige) kloppende info een - kan opleveren??
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Reddie 99 % van de mensen die denken te moeten verticuteren doen dat omdat ze last hebben van mosvorming.
Dus ging ik er vast van uit dat ook de vraagsteller last heeft van mosvorming.
Dat er gazon bestaat die prima groeien zonder mosvorming, is me bekend en goed verklaarbaar, maar daar gaat deze vraag niet over dus zal ik daar niet verder op in gaan.
Mijn plantkunde kennis valt wel mee hoor, zit bijna altijd bij de top 5.
Maar bedankt voor de min, die ik met een glimlach ontvang.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt!