Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is de optimale / maximale temperatuur in een kas?

Ik ben een kas aan het bouwen voor mijn druiven. Ook komt er een abrikozenboom in te staan, tomaten, meloenen, groenten etc. Om te voorkomen dat alles verpietert als het te heet wordt zet ik een grote ventilator in de voorgevel, die automatisch aanslaat bij een te hoge temperatuur. Waarop kan ik de thermostaat het best instellen?

4 jaar geleden
in: Tuin
2.4K
Erna55
4 jaar geleden
Veel planten kunnen niet of slecht tegen tocht. Wanneer je bij professionele telers kijkt, dan zie je dat ze witkalk gebruiken tegen te fel zonlicht.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Kassentuinders hebben nooit ventilatoren in de kassen om deze te koelen. De kas-daken hebben klepramen welke open gaan als het te heet wordt. Als de zon te fel wordt worden de ruiten afgedekt met kalk of met zonnedoek.
Voor de maximale emperatuur kan je de zomerse waarden aanhouden van het Middellandse zee-gebied, dus maximaal 33 tot 35 graden. Ook de vochtigheid is daarbij erg belangrijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding