Eksters, eten die vlees?????

Voor een zwerfkat heb ik bij de voordeur katteneten (uit blik) neergezet, dacht dat de kat ervan at maar heb de ekster betrapt, die heeft het hele bakje leeggegeten!!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
6.5K
bamibal
9 jaar geleden
Wat wil je precies weten? Je hebt zelf al geconstateerd dat het antwoord op je vraag "ja" is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarschijnlijk wil de vraagsteller weten, of dat normaal is, of dat "zijn" ekster een uitzondering is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als ze de kans krijgen eten ze de zwerfkat ook. :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ja Bamibal, je hebt gelijk, maar inderdaad hoopte ik dat 'mijn ' ekster bijzonder was, Moolkeesje, en Moordigger dan blijft er weinig over van de zwerf at!!! LOL

Het beste antwoord

De ekster eet vrijwel alles van dierlijke oorsprong; voornamelijk insecten, maar tijdens het grootbrengen van zijn jongen eet hij ook wel jonge vogels, eieren en kleine zoogdieren; ook eikels, okkernootjes, graan en andere plantaardige voedselbronnen worden niet versmaad. In aantallen prooien maken op de grond gevangen insecten ca 70-90% van het dieet uit. Uit wetenschappelijk onderzoek is tot nu toe overduidelijk gebleken dat een gezonde eksterstand niet ten koste gaat van die van andere kleine zangvogels die op het menu van de ekster staan. De omnivore aard van de ekster heeft er toe geleid dat de naam pica een aanduiding in de geneeskunde is geworden voor het eten van oneetbare dingen.
's Winters leggen ze vaak een voorraad aan van bijvoorbeeld noten.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
hey we waren tegelijk blijkbaar :P
+1

Andere antwoorden (1)

Ja die eten vlees. Ze eten insecten en besjes enzo, maar als ze de kans krijgen pikken ze lekker mee van een kadaver of stelen ze een jong vogeltje uit een nest. Het zijn echte alleseters.

Heel veel vogels eten vlees. Ook mijn kippen bijvoorbeeld. Als daar een kikker per ongeluk in de buurt komt dan is het vechten. Ze smullen ook van een lepeltje kattenvoer.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik was je precies 1 minuut en 7 seconden voor, maar ook jij een plus!