Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Van welke boom is dit het blad?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tuin
986
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Heb je ook een foto van een blad dichtbij? Misschien kan je er een afplukken of zo en op de foto zetten?
Amadea
8 jaar geleden
@Broodjeei: als je twee keer op de foto klikt wordt die zodanig vergroot dat je best goed kunt onderscheiden hoe het blad eruit ziet.
Ivana
8 jaar geleden
Ziet er uit als een Robinia ofwel pseudo Acacia. Witte bloemen die later honing kunnen leveren. Je ziet ze veel in Frankrijk en zeker op de kampeerterreinen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik wist dat niet van dat dubbelklikken op de foto. Werkt goed inderdaad.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Bij dit soort bomen is het altijd erg lastig te zeggen welke soort het is.
Er zijn nog al wat bomen met dit soort blad.
Indien er bloemen zijn te zien is het een heel stuk simpeler.
Voorlopig ga ik voor een GLEDITSIA TRIACANTHOS 'Sunburst'
Deze heeft in de zomer goudgeel blad en ik zie al wat van die kleur.
De boom staat mogelijk erg op de wind, sommige takken zien er vreemd uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ivana
8 jaar geleden
Ik heb meer het idee, dat de boom in Frankrijk gefotografeerd is. De Pseudo Acacia is net uitgebloeid hier en heeft een overeenkomstig blad. Ook is de ongecultiveerde vorm (laat maar groeien) erg Frans.
Ik kan het natuurlijk goed mis hebben, :)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ivana heeft gelijk wat betreft het laat maar wat groeien principe in Frankrijk. Is ons ook opgevallen, dat bomen daar nou niet bepaald netjes gesnoeid worden, en men stormschade ook niet netjes maakt
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De boom staat in België. Bedankt voor de reacties! :)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dit soort bomen zoals de Robinia. Pseudo Acacia en de Gleditia, zijn vaak erg gevoelig voor veel wind.
Er breken makkelijk takken af.
Gewoon nooit snoeien is de beste oplossing.
En trouwens een boom mag toch wel gewoon een boom zijn, hoeft toch niet netjes te zijn.
Ivana
8 jaar geleden
Ed, van mij mogen bomen net zo groeien als ze willen. Ik heb daar niets op tegen. Ik wilde alleen zeggen, dat deze foto waarschijnlijk niet in Nederland was gemaakt, waar alles in de pas moet lopen. Aangezien ik nu in Frankrijk op een boerencamping zit met pseudo-acacia's om me heen, vond ik dat leuk om te vermelden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ivana Hoop dat het weer bij jullie beter is dan hier in Zeeland, het komt met bakken uit de lucht en ja in Zeeland zie je heel veel ´verwaaide´ bomen.
Ivana
8 jaar geleden
Ed, bedankt voor je wensen aangaande het weer. Helaas ken ik Zuid Frankrijk beter dan Zeeland. Hier 27 graden in de schaduw en de uitgebloeide Acacia's wuiven zachtjes in een verkoelend briesje. ;)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding