Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is dit een daglelie?

Zie ook deze vraag:

http://www.goeievraag.nl/vraag/naam-grassoort.65339

waarop het antwoord een daglelie is. Ik heb nog een gelijkwaardige plant met grasachtige bladeren ontdekt. Zou die ook een daglelie kunnen zijn? Zie foto.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
909

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

nee hoor, dit is de dagbloem of "Moses in het rieten mandje" of te wel Tradescantia.
ook deze bloemen bloeien maar een dag.
De eensdaglelie zijn grote kelken die sterk op een leliebloem lijken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit blad voelt ook heel anders aan, he, het lijkt meer op 'n grasje dan op 'n lelie. Mijn ouders hebben hem ook in de tuin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
top, dat is hem hoor. Ik wilde vandaag later op de dag de bloem aan mijn vriendin laten zien, toen was ie al weer dicht! hoezo eendagsbloem. Dank voor je reactie!

Andere antwoorden (1)

zoals te zien op onderstaande site wel ja. ik heb deze ook in de tuin. hij is moeilijk te verwijderen van plekken waar je hem eigenlijk niet wilt hebben, omdat de wortel steeds opnieuw uitschiet. een klein deeltje wortel dat blijft zitten is al voldoende. ook komt het regelmatig voor dat de plant zomaar ergens opkomt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding