Welke fruitbomen kan je makkelijk laten groeien in je tuin in zuid Frankrijk

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
2.9K

Antwoorden (3)

Een 'kers' bijvoorbeeld doet het daar super...!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
pruimen en perzikbomen. Maar ik zou gewoon eens in de buurt rondwandelen en kijken welke bomen het echt goed doen
11 jaar geleden
Pruim, perzik, nectarine, amandel, abrikoos, appel, peer, kweepeer, walnoot, olijf, citroen, limoen, sinaasappel, mandarijn, kers, tamme kastanje, en ga maar door.
(Ander fruit: druif, aardbei, bessen enzovoorts.)
Dit alles afhankelijk van de grondsoort en de plaats - Zuid-Frankrijk kan een plek pal aan zee zijn met veel wind, of een plek in de bergen die beschut ligt, of een rivierdal of een stad - dus puur 'Zuid-Frankrijk' zegt alleen iets over het algemene klimaat.