Ik heb geen hogedruk reiniger hoe krijg ik mijn stenen in de achtertuin weer mooi schoon?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
5.8K

Het beste antwoord

Met chloor!
sopje met flink wat chloor, en flink met de bezem erover schrobben
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Je kunt ze insmeren met groene zeep en later afspoelen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals de wijze raad van tante Kaat luidde: gooi er steeds de restjes van je zeepwater over ipv die in de riool te gieten.
Wat ook goed is: bleekwater en vooreerst mosverdelger.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zou schoonmaakazijn kunnen proberen.
Ik heb laatst gelezen dat dit b.v. bij groene aanslag zeker zo goed werkt als de dure HG schoonmaakmiddelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
er zijn verhuur bedrijven die hoge druk spuiten ( reinigers ) verhuren , een andere oplossen is met water en zeep en een borstel de stenen goed schoon boenen en uitspoelen met water wel uit kijken voor de zeep en planten want die verdragen elkaar slecht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gebruik eens de fles van HG groene aanslag wel gebruiken als het droog blijft dit doe je in een gieter er besproeit zo je terras of pad het werkt uitstekend evt.bij hardnekkigeaanslag kun je borstel gebruiken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Schrobben met zeep, goed naspoelen en mogelijk het beste resultaat met bleekwater, maar ja............milieu!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Schoonmaakazijn.1 deel op 3 delen water Tegel,/steen reiniger.Prijzig.
Beide milieu onvriendelijk.
Overweeg een hogedrukreiniger aan te schaffen,zijn er al voor een paar tientjes en kun je voor meerdere doeleinden gebruiken.Uiteindelijk goedkoper.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
schoonmaakazijn kost 34 cent een liter. dan gaan er heel veel flessen in de prijs van een hogedrukreiniger. en je hoeft maar eens per jaar hetmos te verwijderen, de rest van het jaar staat dat grote gele ding erg in de weg
Wij gebruiken op het werk perades, ( dit is een sterke azijnoplossing met waterstofperexide.
Dit doodt elke bacterie, mos of schimmel.
Ik zou je dit zeker niet aanraden.
Het beste is om gewoon schoonmaakazijn te gebruiken, dit verkoopt elke winkel wel.
Even laten intrekken en borstelen maar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mocht je een hogeddrukreiniger willen huren/kopen, kijk dan goed uit dat je de voegen tussen de tegels niet raakt, anders gaat je hele terras schots en scheef ligge, want het zand spoelt weg.
Verder staat het ding enorm in de weg (tenzij jouw schuur groter is dan de mijne) en je spuit het water ergens heen waar het dan weer modderig en vies wordt.

als je wacht tot de zon een tijdje op het terras geschenen heeft dan gaat het mos vanzelf weg. Anders 1 keer per jaar even borstelen met schoonmaakazijn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je moet een hogedruk reiniger kopen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gewoon even naar de doehetzelf markt waar ze gereedschap verhuren
kost je wel even en borg denk ik maar is de handigste manier
oh ja vergeet niet een tuinslang Haspel er bij te huren als je er zelf geen hebt
als je kraan ver weg zit enzo