In plaats van potgrond compost gebruikt, moet ik opnieuw beginnen?

Ik heb per ongeluk in plaats van potgrond, compost gebruikt met zaadjes (voor groenten) in de kweekbak.. Stomme fout, maar ik heb nog nooit iets in de tuin gedaan en heb niet doorgehad dat ik met compost bezig was. Moet ik nu de zaadjes en compost weggooien en opnieuw beginnen, of is er nog hoop als ik de compost eruit haal en aanvul met potgrond?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Compost is een verzamelwoord en kan alles betekenen
Vaak is compost bemest met kunstmest en bedoeld om je tuin te bemesten.
De plantjes kunnen hierdoor verbranden door te veel mest.
Compost kan ook bedoeld zijn voor grondverbetering, hierin zit minder meststoffen
Compost gemaakt van GFT afval, kan je zo in zaaien en planten.
In veel gemeenten gratis af te halen bij de millieustraat