Wat zijn goede fleurige zonminnende vaste planten (in combinatie met lavendel)?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
4K
fremar
9 jaar geleden
http://www.siergrassenaandedijk.nl/index.php?option=com_virtuemart&category_id=16&page=shop.browse&Itemid=58&limit=20&limitstart=20
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt, maar veel van deze planten zijn onkruid (verspreiden zich zeer snel) en ik ben eigenlijk op zoek naar een solitaireplant
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Roos
Rieneke1
9 jaar geleden
Heb je geen voorkeur voor kleur en hoogte?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
niet perse een bepaalde kleur, hoogte liever iets van 50cm of hoger
Rieneke1
9 jaar geleden
Prikneus? Houdt ook niet van vocht, en is verkrijgbaar in wit en karmozijnroze. Bloeit lang door.

Antwoorden (2)

Vaste zonnebloemen zijn prachtig bij lavendel. Deze combinatie is ook veel te zien in de Provence en op de schilderijen van Vincent van Gogh. Ze zijn fel gekleurd en kunnen uiteraard goed tegen de zon. Zie bron voor meerdere soorten vaste zonnebloemen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Over het algemeen laat lavendel zich makkelijk combineren en is erg mooi in combinatie met de vrouwenmantel, alleen is de bloei hiervan minder spectaculair. Daarnaast is lavendel erg mooi samen met meisjesogen, salie, spoorbloem, witte geranium en de margriet en groeien allemaal goed in de volle zon. De keuze is eigenlijk heel groot en heeft ook wel te maken met je eigen smaak . 'Probleem' is alleen dat er zoveel keuze is.
Op de website van plant en grow is een zoekfunctie waarop je kunt zoeken op bepaalde standplaatsen, bloemkleuren en hoogtes van vaste planten, wellicht kan dit je wat helpen.