Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Weet iemand hoe deze drie planten heten?

Ik heb deze kleine plantjes van de intratuin, maar er stond geen naam bij. Voor optimale zorg heb ik meer informatie nodig. Kan iemand mij hierbij helpen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
785

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Deze kleine, heel jonge plantjes heten Kaaps Viooltje, Drakebloedboompje en een Palm...
Op de foto staan ze in een glazen kom zonder afwatering, dan moet je heel voorzichtig zijn met gieten, niet te veel, niet te weinig, het teveel aan water kan namelijk niet weg, zodat de wortels spoedig gaan rotten, geef je te weinig dan zullen bijv. de bladpunten van het Palmpje verdrogen.
Op den duur zul je ze dus apart moeten verplanten in een pot met een afvoergat.
Geef ze dus matig water, niet koud van de kraan, maar regenwater op kamertemperatuur, verstuif ook regelmatig met regenwater.
Als je ze later verpot, hou ze in groep, zo creëer je een ietwat vochtige lucht, daar houden ze van.
Hou ze bij kamertemperatuur, vermijd zon, liever lichte schaduw of volle licht.
Het zijn 3 sterke planten, waarvan je mits goede verzorging lang plezier kan hebben, maar denk aan de glazen kom die eventueel overtollig water niet laat wegvloeien...
(Lees meer...)
Z512099
9 jaar geleden
nounka
9 jaar geleden
En meteen weet ik waarom mijn 'palm met andere dingen in de kom' het zelden lang overleven.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding