Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik een buitenbeeld weer mooi schoon?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
28.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar is het beeld van gemaakt ?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Het ligt er een beetje aan waar het van gemaakt is, maar in de meeste gevallen gaat het om wat poreuze steenmaterialen. Die kun je prima flink afborstelen en eventueel schoonmaken met water en groene zeep.

Gepolijste beelden kun je eventueel ook nog in de was zetten om te voorkomen dat er snel weer nieuwe algengroei op komt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het gaat om groene aanslag, helpt azijn prima. Is nog goedkoop ook.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het hangt er dus vanaf waar het beeld van is gemaakt, als het gaat om een beeld van een soort kalk/kalkzandsteen enz. niet met schoonmaakazijn!! dit is kalkoplossend.

Zelf heb ik een keer gevonden schelpjes van het strand (kalk) schoongemaakt met schoonmaakazijn, ze werden weliswaar schoon :) maar loste ook langzaam op, waardoor het mooie gladde oppervlak korrelig werd. Pas toen ik dit zag gebeuren besefte ik dat mijn kalkaanslag in de douche ook verdwijnt met schoonmaakazijn :p

Ik denk inderdaad dat warm water en groene zeep een goed idee is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb dit meermaals gedaan met Eau de Javel maar vorig jaar met een mosverwijderaar voor terrastegels en dit jaar is er nauwelijks een spoor van groen, dit is dus blijkbaar duurzamer. Succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sopje maken van biotex of vanish goed borstelen in laten trekken en afspoelen dan is het beeld weer als nieuw.
Suc6
(Lees meer...)
burgos
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding