welke plant is dit?

ken deze alleen als klein onkruid waarbij je hem mét wortel en al moet verwijderen maar dat is juist vaak het probleem:de bast om de (gladde)steel laat los,deze breekt af en daardoor is de wortel moeilijk te verwijderen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Het is een zaailing van een Es, dus van een boom.
Essen hebben een diepe en zeer sterke wortel die je er zo maar niet uit kan trekken.
Maar met een goede spa is hij er wel uit te krijgen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kijk eens goed eddijst, een es (of esdoorn) heeft wel en ander blad hoor, kijk maar eens naar de Canadese vlag daar staat een esdoornblad op afgebeeld.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een Esdoorn en een Es zijn twee totaal verschillende bomen met totaal verschillend blad.
Een Esdoorn is een Acer
Een Es is een Fraxinus
Kan me voorstellen dat de namen wel op elkaar lijken en het denkfoutje zo is gemaakt.
Maar het is 100 % zeker een Es, ook goed te zien aan de eindknop aan het onderste takje, de kleur van de bladeren ,de nerven en de gladde stengel.