ja dit is een heel bijzondere en onbekende plant uit de moerasgebieden in Amerika, het is de Veronicastrum.
Hij is er in een paar verschillende kleuren en valt erg op tussen onze traditionele tuinplantjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt, leuk om te weten dat we bijzondere en onbekende planten in de tuin hebben.

Andere antwoorden (1)

Veronicastrum is nauw verwant aan ereprijs. In het oosten van de Verenigde Staten komt de plant in moerasachtige gebieden in grote hoeveelheden voor. Niet zelden zijn ze ook te zien in Turkije, maar dan alleen op plaatsen waar het water zoet is en niet bij de vele meren, daar die rijk aan soda zijn.
Veronicastrum virginicum heeft prachtige, kaarsvormige bloemen
Veronicastrum is uitstekend geschikt voor beplanting in de buurt van een natuurlijke vijver of voor wie te maken heeft met een permanent vochtige tot natte grond.
Veronicastrum is wat je noemt een plant met een duidelijke structuur. De bladen zitten kransgewijs in etages om de verticaal opgaande stengel. Daar boven uit steken de kaarsvormige bloemen, die wit, blauw of lichtpaars van kleur zijn. De plant is vooral mooi in combinatie met andere vochtminnende planten zoals bijvoorbeeld Molinia caerulea.