Moet je een vergunning hebben voor het houden van duiven ?

Heb het niet over een stuk of 5 maar meer dan 100 oude hok gaat nu weg en nieuwe grotere komt ervoor in de plaats.
Heb geklaagd over stank want in de zijhokken zitten ook duiven voor slacht daar word niets mee gedaan en de stront is 8cm hoog geklaagd hierover antwoord ik ruik het niet meer mijn antwoord je ziet toch dat dit er ligt dit is de oude situatie zegt dat het beter gaat als het andere hok er staat maar ik heb mijn twijfels. Er een ander hok groter en beter zegt hij .
Hij doet mee aan wedstrijden ergens loslaten en dan weer naar huis vliegen en gek genoeg komen ze dus weer thuis.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
5.9K
Rieneke1
9 jaar geleden
http://www.wabobank.nl/wanneer-is-voor-het-houden-van-duiven-een-omgevingsvergunning-nodig
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank ervoor ga het morgen even grondig doorspitten SUPPER!!
Rieneke1
9 jaar geleden
Graag gedaan, maar is niet echt bemoedigend voor jou.
Denk dat je niet kan klagen over het houden van de duiven, maar wel over de stankoverlast.
Ivana
9 jaar geleden
Duiven vliegen nou eenmaal terug naar huis, daar zijn het duiven voor!
Je zou bij de gemeente kunnen vragen of er een aantal-beperking is i.v.m. poepoverlast ook in jouw tuin, op jouw ramen en jouw tuin-ameubelement. Wie weet!!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank ga er achteraan .
Ben graag in mijn tuin want mooi geloof me maar en heb zelf ook dieren kippenHAA 3 in een prachtig hok en elke dag er even uit scharrelen heet dat .
Verder vijver en deze links .
Dus beesten ik vind het super maar wel goed verzorgen en er is een grens.
Weet wel de ene heeft daar ander grens maar dit kan niet volgens mij maar ja wie is ik.
Ivana
9 jaar geleden
Kippen zijn fantastisch. Ik moest ze van mijn man wegdoen omdat ze in de vroege lente al om 5 uur zaten te kakelen: hoera, ik heb een ei, hoera ik heb een ei. Kan jouw buurman daar wél tegen? ;)
Fijn dat vissen geluidloos zijn en niet stinken. Hahaha

Antwoorden (2)

als je ze gewoon hobbymatig houdt, dan heb je geen vergunning nodig. houd je ze bedrijfsmatig, dan kan het wel nodig zijn dat je een vergunning nodig hebt.
AlphaLimaSierra
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dank voor je antwoord.
Maar wat is hobby meer dan 100 duiven?
Rieneke1
9 jaar geleden
Maar als de duiven in de stront zitten zou ik de dierenpolitie inseinen.
ook voor mensen is dit niet gezond trouwens.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
als hij in het hok bezig is hoor ik als ik thuis ben en in de tuin niets anders dan hoesten van hem en zijn vriendin die er niet eens naar binnen gaat.
dus ja gezond is het zeker niet.
andere hok word niet meer tegen de schutting gezet komt een paar meter verder in hun tuin .
andere buren hebben er wel last van maar ik ben de enige die naar hun toe is gegaan om te klagen
Rieneke1
9 jaar geleden
Vervelende situatie, het zijn wel je buren....
Ivana
9 jaar geleden
Hoesten komt heel vaak voor bij mensen die vogels houden, ook hobbymatig.
Als de buren zorgen voor stankoverlast, en je komt als buren samen niet tot een goede oplossing, dan kun je een klacht over stankoverlast melden bij de gemeente. Op de gemeentelijke website staat hoe u dit kunt doen. Of bel gewoon het algemene nummer van de gemeente.

In de algemene plaatselijke verordening (APV) staat wat uw gemeente kan doen als iemand voor stankoverlast zorgt. Meestal spreekt de gemeente de buurtbewoner aan die voor stankoverlast zorgt

Hierbij maakt het op zich niet uit of het gaat over de bestaande situatie of over de uitbreiding. Ook heeft dit op zich niet te maken met een eventuele vergunningsplicht.