bestaat er een boom met dezelfde soort stam als de plataan?

ik zoek een boom met dezelfde mooie stam, die niet zo groot word.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (2)

Een plataan is een zeer sterke groeier.
Hierdoor ' knapt' hij telkens weer uit zijn jasje ( schors).
Daardoor zie je bij de wat oudere platanen die mooie gevlekte stam met de velen kleuren groen tot bijna wit.
Iedere boom die niet zo groot wordt, is dus geen snelle groeier, dus zullen ook niet de stam hebben van een plataan.
Wel kan je de plataan laag houden door hem ieder jaar te snoeien tot een bepaalde hoogte.
Hier is de plataan zeer geschikt voor.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hallo,

Parrotia persica heeft een gelijkaardige stam en wordt niet zo hoog als een plataan.

Grtz,
Karel