Hoe heet deze Plant groen ovaal blad kleine gele bloemen 70 cm?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
3.6K

Antwoorden (2)

Dat moet de Wederik (Lysimachia) zijn.

Toegevoegd na 7 minuten:
Overblijvend, bladeren tegenoverstaand of vaker drietallig, langwerpig, eivormig, toegespitst. Bloemen goudgeel, bloeit van juni tot augustus.
Van laagland tot in het voorgebergte, tamelijk veel in vochtige bossen en langs oevers.
Bron: De grote rebo natuurgids.
Plaatje bij antwoord
Z512099
9 jaar geleden
Z512099
9 jaar geleden
Ik snap dit niet: ik geef de naam v.d. plant, (die juist is) een korte beschrijving, bloeitijd en vindplaats + een foto en bronvermelding (dit op vraag van de richtlijnen) en krijg een duim omlaag?
Zal nog eens zoveel moeite doen, niet dat ik het me aantrek...
Het is de vrij onbekende soort Lychimachia ciliata .
Aan de stengels vormt hij bloempjes van de top tot aan de grond.
Ook vormen ze ondergrondse uitlopers.
Er is ook een soort met de zelfde bloempjes, maar dan met donker blad.
Zijn naam is Lysimachia ciliata fire- cracks

Toegevoegd na 1 minuut:
Nog eens naar je foto gekeken en je hebt de fire -cracks
Het donkere blad is op de foto niet zo goed te zien, staat mogelijk half schaduw, in de zon is het blad veel donkerder, vooral bij nat weer.