Hoe komt het dat het gras onder de trampoline sneller groeit dan de rest er omheen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
6.7K

Het beste antwoord

Auxine is een stofje in de plant dat celstrekking stimuleert. Celstrekking houdt in dat de cellen uitgerekt worden door meer water vast te houden. De plant wordt langer maar minder stevig. Onder invloed van licht wordt dit hormoon afgebroken. Dit doet de plant om licht te 'zoeken'. Als er weer licht op de plant valt zal er minder celstrekking plaatsvinden. => de plant wordt steviger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Gras heeft zon nodig om te groeien.
Omdat de trampoline ervoor staat kan er niet veel zon bij komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jupzz... Idd loen!! Goed lezen!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Slecht antwoord :S
Omdat het niet betreden wordt? Er geen regen rechtstreeks bovenop valt? Het met 'rust' gelaten wordt?

Ik denk trouwens niet dat het sneller groeit, ik denk alleen dat het eerder opvalt, omdat het dus totaal niet betreden wordt, en dus nog maagdelijk omhoog staat...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Denk ik:onder een trampoline is het iets donkerder en daar alle planten liefst naar het licht toegroeien zal het op die plaats wat vlugger groeien om toch maar zo veel als kan licht op te vangen
fremar
13 jaar geleden
Ja hoor, dat komt omdat het niet platgelopen wordt en dus in alle rust en zonder stress kan groeien.
Datzelfde geldt trouwens ook voor het gras dat langs de rand van mijn borders loopt; daar lijkt het ook wel hoger te staan dan daar waar de kinderen graag lopen (spelen).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe meer zonlicht, hoe korter het gras blijft, hoe minder zonlicht, hoe meer het gras gaat rekken naar het licht, dus is het hoger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk omdat het onder de trampo mooi vochtig blijft,
wordt niet platgetrapt en de warmte blijft er mss onder.
dus alles om lekker te groeien