Bestaan er regentonnen met druk op het water dat uit de kraan komt?

Hallo allemaal, ik ben voor een opdracht voor school op zoek naar een regenton met ongeveer de zelfde waterdruk als op een keukenkraan zit, zodat ik aan de ton een tuinslang kan aansluiten. Weet iemand een apparaatje waarmee ik druk op deze kraan krijg of een regenton die dit al heeft?

Vriendelijke groet, Yannick.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik denk dat je de ton dan heel hoog moet zetten, om dezelfde druk te krijgen als de waterleiding. Een onbegonnen zaak dus. Een andere oplossing is, een electrische dompelpomp in de regenton plaatsen, en uit die slang krijg je dan water met een redelijke spuitdruk .

Twee mogelijkheden, kraantje aansluiten op een pomp en de pomp starten (simpel vijverpompje evt met een drukreduceerventiel uitvoeren) of een drukvat met een compressor maken en deze in verbinding met de (afgesloten) ton brengen. Daar komt ook gelijk de moeilijkheid van deze optie, je wilt de ton luchtdicht hebben omdat je er ander geen druk op kunt zetten, maar ja, hoe vul je hem dan... moet je al weer een terugslagklep gaan plaatsen, maar ga er maar van uit dat het regenwater ook bij niet in gebruik zijn van de compressor de terugslagklep niet zomaar open krijgt. Ik zou dus voor de oplossing met een pompje gaan, een dompelpompje werkt uiteraard ook prima in een open bak.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100