De hoeveelheid voedingsstoffen in bladcompost is niet zo heel groot. Maar je kunt het wel gebruiken om stekgrond te verbeteren. Vooral als je het mengt met wat tuinzand. Dus als zodanig kan je het ten behoeve van een moestuin gebruiken.
Amadea
8 jaar geleden
Bladcompost bestaat voor een groot deel uit organisch materiaal.
Uitstekend om door de bestaande grond te mengen van een groentetuin.
Hierdoor verbetert de bodem structuur van de grond.
Het verbetert het gehele ecosysteem met alles wat daar bij hoort.
Ook kan je het gebruiken tussen de planten om de grond af te dekken.
Wel is het raadzaam er een goede organische mest aan toe te voegen.
Maar ook kalk (zeewierkalk. )
let op niet alle planten houden van kalk. ligt er dus aan wat je kweekt.