Bloeit mijn vlinderstruik dit jaar?

Heb vorig jaar afgeknipte takjes in grond gezet en ja blad zit er nu aan en groeit als kool maar komen er dit jaar al bloemen in of nog even geduld.
alvast bedankt voor het meedenken!!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
1.5K
Rieneke1
9 jaar geleden
De vlinderstruiken die ik zie zijn al bijna uitgebloeid, ik vrees dat je geduld moet oefenen tot volgend jaar.
Heb zelf dit jaar kamperfoelie en bruidssluier geplant, maar die doen ook nog niets behalve groeien.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoi,
Hier nog niet en gaat om een gele vlinderstruik en die mijn ervaring bloeien veel langer en ook iets later.
Rieneke1
9 jaar geleden
Afwachten dan maar, en wellicht kan Ed er nog iets zinnigs over zeggen!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vast wel.
Rieneke1
9 jaar geleden
Op wiki lees ik dat een stek *waarschijnlijk* het eerste jaar al zal bloeien, er is dus hoop :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zou leuk zijn heb even foto's erbij gezet van vlinderstruik .
Rieneke1
9 jaar geleden
Mooi! Planten die hommels, bijen en vlinders trekken zijn sowieso top.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Stekje?
Stuur maar een bericht.
Rieneke1
9 jaar geleden
Lief ,bedankt, had ik maar plek!
Heb een propvol balkon :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja jullie helpen zoveel wil wel eens wat terug doen.
Maar ja moet wel een plekje in de tuin hebben.
misschien wil Ed wel een stekje of iemand anders op deze site.
Ik hoor het dan wel.
Echt niet misschien familie rieneke die jij en ik blij kan maken?
Rieneke1
9 jaar geleden
jij helpt toch ook anderen?
En nee, ik weet helaas niemand (meer) :(

Het beste antwoord

Indien de stekken goed groeien zouden ze al in de herfst bloemen kunnen vormen.
Beetje bijmesten scheelt ook al.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat voor mest?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
iedere tuinmest is goed, zelf gebruik ik altijd culterra
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ok stekje ?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ha, ha, jammer geen plaats meer voor.

Andere antwoorden (1)

ik heb deze geelbloeiende Buddleja_x_weyeriana_'Sungold' dit jaar ook gestekt, en de volwassen planten staan nu in volle bloei, maar mijn stekken zijn daar nog veel te klein voor, nog geen 20 cm hoog. Wellicht dat grote sterke stekken al een bloem zouden kunnen geven, maar ik heb ze in maart pas gestekt, tijdens het snoeien.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb in de herfst ze in de grond gezet maar ook niet hoger dan 20
Groeit wel als kool nu elke dag een blad erbij.