Wat is, voor de plant, de beste manier om munt te oogsten?

De blaadjes plukken of hele takjes afknippen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
15.1K

Het beste antwoord

De munt is een uitermate krachtige plant, die zich altijd weer zal herstellen van wat dan ook.
Munt kan het beste geplukt worden bij droog zonnig weer, liefst in het begin van de middag.
Pluk de net bloeiende toppen van de plant, zeg maar de bovenste 15 cm.
Maar je kan ook in het begin van de zomer de munt laag afknippen ( takjes) en weer aan laten groeien, om na enkele weken weer laag afknippen enz.
Dan zal de munt zachter van blad zijn, maar iets minder smakelijk.
Het maakt dus niet zo veel uit voor de plant zelf, wanneer en hoe je knipt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De jonge bovenste blaadjes plukken.
fremar