Kan een kunstgrasveldje door een mol worden vernield?

Ik heb sinds kort last van een mol in de tuin die flinke hopen aarde op het gazon maakt. Nu ben ik van plan om kunstgras aan te laten leggen. Kan zo'n beest het kunstgrasveld vernielen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
2.9K

Het beste antwoord

Een mol is territorium gebonden. Dit houd in dat als je een mol wegvangt er weer een andere mol komt om zijn plek op te vullen. Eigenlijk maken mollen over het algemeen maar weinig schade. Ze kunnen zelfs nuttig zijn in de tuin. Ze beluchten de grond en zorgen voor een natuurlijke drainage. Bovendien eten ze slakken, regenwormen, larven van de langpootmug (emelten) en larven van de meikever (engerlingen, deze leven van plantenwortels). Bovendien zien ze er leuk uit, zijn grappig. Het enige ontsierlijke is misschien het feit dat ze molshopen maken. Ga hier met humor mee om en zet er een tuinkabouter met een kruiwagen bij ;-)
Het schijnt dat als je ui of knoflookachtige bollen in je tuin plant, ze deze met een grote boog uit de weg gaan. Moet je maar even googlen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Mollen houden niet van kunstgras en zullen dit dan ook niet opzoeken. Mollen houden van wormen en andere voeding die zich normaal in de grond bevindt. Als kunstgras op een speciaal geprepareerde ondergrond ligt is deze voeding verdwenen en zullen mollen niet snel uw gazon opzoeken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Probeer beter iets te doen om die mol kwijt te raken. Vangen of verjagen. Als 'ie in jouw tuin zit en hij kan niet meer in je grasveld omhoogkomen, dan gaat 'ie dat naast je grasveld doen.