Waarom verzamelt zich elke avond een grote groep mussen in mijn tuin?

Mijn (stads)tuin in omrand door vier grote bomen die als het ware een deken van bladeren over de oppervlakte van mijn tuin vormen. Elke avond rond een uur of 8 / 9 verzamelen zich een stuk of twintig mussen (weet niet precies hoeveel, maar wel veel!) in de bomen.

Ze kwetteren en hoppen/vliegen heel en weer tussen de takken. Het lijkt net of ze een soort vergadering hebben, of aan het spelen zijn.

Weet iemand waarom ze dat doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
3.8K

Het beste antwoord

Mussen zijn groepsvogeltjes, en groepsvogels hebben de gewoonte zich te verzamelen voor het slapen gaan.
Wellicht slapen ze in die bomen?
Het is sowieso een veilige plek, waar ze niet snel gepakt zullen worden: bij gevaar kunnen ze zich snel tussen de takken verschuilen.
Rieneke1