Kan ik half juni mijn rozen snoeien ?

Ik woon in het zuiden van Frankrijk. Mijn vele rozenstruiken zijn niet gesnoeid geraakt in het voorjaar en zijn nu zowat uitgebloeid. De planten zien er niet uit en hadden weing bloemen. Ik dacht eraan om ze nu toch maar flink terug te snoeien om te zien wat er gebeurt. Kunnen ze daarvan stukgaan ? Ze staan op een zéér warme plek tegen een muur maar hebben een beregeningssysteem.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
1.1K

Antwoorden (2)

Je kan dit doen en je zult snel nieuwe uitlopers zien. Wellicht laat ook nog bloemen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Rozen kan je midden in de zomer nog steeds sterk terugsnoeien en zelfs verplanten.
Snoei de rozen terug tot 20 cm. hoog!
Dus eigenlijk alles er af.
Geef direct een vloeibare mest, die je oplost in het gietwater.
Na een week of 3, gaan de rozen nieuwe bladknoppen vormen.
Geef dan nog een goede organische mest en woel dat een beetje door de grond.
Herhaal dat maandelijks.
Aan het einde van de zomer, begin herfst zullen je rozen weer volop bloeien.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Goed plan, nu een weekje of 3 wachten.