Het zijn de bladeren van de bladrozet van de stokroos.
Pas het tweede jaar gaat hij bloeien en kan dan wel 2 m hoog worden.
De bloemen er van zijn erg mooi en er bestaan veel kleuren in.
Als je volgend jaar de bloemen laat uit bloeien, zal hij zich gaan uitzaaien en krijg je er steeds meer.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Rieneke1
9 jaar geleden
Ik vind de bladeren veel te glad en glanzend voor een stokroos.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja dat bracht mij ook aan het twijfelen.
Mogelijk is er geflitst bij de foto.
De bladeren er achter zien er net zo glimmend uit.
Of het is heel erg scherp zonlicht.
Maar de vorm van de bladeren en de zeer afwijkende nerven, zie je bij geen andere plant ( zo ver ik weet)
Heb er gisteren een echt blad van de stokroos bij gehaald en alles klopte precies, behalve het glimmen.
Dacht even aan Darmeria, dat glimt wel, maar die bladnerven zijn anders.
Dus blijf ik bij de stokroos.