Hoe weten vogeltjes dat er kippenvoer in het kippenhok staat?

Ik heb in het kippenhok een bak staan met kippenvoer. Het staat in het dichte hok (nachthok) en toch vliegen er vogeltjes in en uit om het voer te pikken. Hoe hebben ze dat gevonden?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Vogels houden elkaar heel goed in de gaten.
Vermoedelijk heeft er eentje de voedselbron ontdekt, en is daar regelmatig naar teruggekeerd. De andere vogels zijn niet van gisteren, hebben dat in de gaten gekregen, en zijn zelf ook eens poolshoogte gaan nemen, om vervolgens ook weer met regelmaat terug te keren.
Zo kan dit zich als een olievlek uitbreiden.
Voedsel is belangrijk voor vogels, dus daar zijn ze kien op.
Rieneke1