Wat voor een struik met paarse bloemen is dit?

Vandaag op bezoek geweest bij mijn zusje.
Zij heeft een mooie struik met paarse bloemen in de tuin.
Op mijn vraag wat dat voor een struik is, had ze geen antwoord, vandaar dat ik de vraag hier stel.
Zie afbeeldingen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
4.6K
Rieneke1
10 jaar geleden
Een wilde gok: een magnoliasoort?
Rieneke1
10 jaar geleden
Japanse magnolia?

Het beste antwoord

Om precies te zijn is het de Magnolia "Susan"
Omschrijving : Magnolia 'Susan' is een middelgrote en bossige (soulangeana) hybride magnolia met paarse bloemen, die niet alleen in de lente rijkelijk bloeit op het naakte hout, maar meestal ook in de herfst nog een mooie nabloei geeft. Enigzins beschutten voor de noorderwind is aan te raden.

Hoogte volwassen plant : 2,5 tot 3,5 meter

Breedte volwassen plant: tot 3 meter

Origine - herkomst : soulangeana hybride

Kleur bloem : paarse bekervormige bloemen met goed parfum

Bloeiperiode : mei en herbloei : september

Kleur blad : lichtgroene ovalen bladeren

Standplaats : zon en halfschaduw

Grondsoort : alle, neutraal, zuur, kalkarme bodem

Winterhardheid: goed

Aantal per m2 :

Snoei-info: snoeien na de bloei

Extra : uit de noorderwind houden , lange nabloei
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ivana
10 jaar geleden
Ja, dat is hem. Onze buren hebben hem gekocht omdat hun dochter Susanne heet. Hij staat nu in volle bloei.
Plus.
Amadea
10 jaar geleden
Ben jij de zus van C4th, Ivana?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niet dat ik weet :)
Maar ik ben het er mee eens dat dit de boom/struik is die ik zoek. Dank. We gaan hem waarschijnlijk ook bestellen.

Andere antwoorden (2)

Volgens mij is het een verwilderde hybride magnolia, met de soortnaam 'Ann'. Een kruising tussen een Magnolia liliiflora en een Magnolia stellata.
Amadea
10 jaar geleden
Een tulpmagnolia...