Welke rassen plantuien zijn beter bestand tegen de aantasting van de uienvlieg?

Ook goede tips zijn welkom.We zitten op een volkstuincomplex We hebben zandgrond, doen aan vruchtwisseling,toch hebben we last van de uienvlieg .overdekken is geen optie,en we gebruiken geen gif.

9 jaar geleden
in: Tuin
1.3K

Het beste antwoord

Het meest afdoende preventiemiddel is het gebruik van een gaasdoek zoals bij de preventie van de wortelvlieg. Peterselie uitgeplant tussen of langszij de uien, houdt soms de uienvlieg weg.
Kamille en goudsbloem verstoren eveneens de natuurlijke drang van de ajuinvlieg.

Toegevoegd na 55 seconden:
je kan dus peterselie ertussen planten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
flyingcrow
9 jaar geleden
Bedankt!

Andere antwoorden (1)

Een rij wortelen kunnen ook helpen, En inderdaad het meeste geschikte ras voor uw grond is belangrijk. Ik plant het ras STURON met succes, maar heb dan ook geen zandgrond. Eventueel regelmatig spuiten met een verdunde zeep kan een barrière zijn voor de uienvlieg.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
flyingcrow
9 jaar geleden
Bedankt!