ik heb een schoondochter met hooikoorts en zij vraagt zich af hoe ze er het best en gemakkelijk van af kan.

er staan bij onze buren hoge populieren en acacias in bloei, geen sprake om het over kappen van deze bomen te hebben met onze buurman,

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ervan af komen gaat niet, tenminste niet met een middeltje zoals de middeltjes die hier genoemd worden. die genezen niet maar onderdrukkende de symtonen alleen maar. Als je van je hooikoorts afkomt is dat doordat je eigen lichaam dat opeens doet, je hoort het weleens dat na een zwangerschap de hooikoorts zomaar verdwenen is of kinderen groeien er overheen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
helemaal waar misslukt!

Het beste antwoord

In de hooikoortsperiode gebruik ik nivea creme rond de ogen en in mijn neus en Syntaris flunisolide neusspray. (Neusspray is op doktersrecept).
Ik heb daar veel baat bij en gebruikt dit al jaren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Pilletjes is het makkelijkst
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruik zelf altijd neusspray op dagen dat ik last heb.
Wanneer een dag 's morgens al begint met zon en een klein briesje dan kan je er donder op zeggen dat het foute boel wordt en spray ik preventief voor ik naar buiten ga.
Meestal is dat voldoende voor de dag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga langs de huisarts en vraag wat er aan te doen is, dit zullen meestal tabletten zijn, die helpen vaak prima.

Hooikoorts kan je ineens krijgen maar je kan er ook 'overheen groeien'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe weet zij - of jij - dat die schoondochter ook allergisch is voor die populieren en acacias?
En niet voor bijv. het gras?
Of een ander iets?

Is ze daarvoor getest?

Ik bedoel:
Hooikoorts is zo'n populaire term voor allerlei soorten van allergieën.
Ikzelf ben allergisch voor vele soorten grassen en een paar bomen. Maar niet allemaal.

Nee, natuurlijk zal de buurman zijn bomen niet kappen omdat jouw schoondochter daar misschien allergisch voor is.

Er bestaan tegenwoordig hele goede en niet zulke zware medicijnen tegen allergieen.
Ik zelf slik Aerius, voorgeschreven door mijn huisarts.
De werkzame stof is loratadine, bij het Kruidvat te koop als eigen merk desloratadine.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De populieren bloeien niet meer, wel nu pluizen en die acacia's vallen ook wel mee, maar de bloeiende grassen zijn nu de grootste boosdoeners!!
Alle bermen staan er mee vol, het ergste daarvan is over twee weken voorbij.
Thee drinken van duizend blad en pepermunt helpt vaak goed.
En in de apotheek zijn er natuurlijk voldoende oplossingen.
van pillen tot neusspray.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor je schoondochter om te doen (naast pilletjes/neusspray):

-Smeer wat vaseline rond de ogen en onder de neus. De pollen (waar je van gaat niezen als ze in je neus komen en rooie/tranende ogen van krijgt als ze in je ogen komen) blijven hier aan plakken en dit scheelt al een heel stuk.
- Zet in huis een luchtbevochtiger aan
- Drink muntthee
- Zonnebril op tegen de zere ogen
- Niet onnodig buiten gaan zitten als de allergie erg is. Jammer met mooi weer, maar allergie is nou eenmaal geen pretje.

U zelf kunt de vensterbanken goed schoonhouden, óók buiten, even als andere soort gelijke plekken zoals lage muurtjes en zo. Hier strijken veel pollen op neer. Ook geen bloemen in de tuin zetten die stuifmeel bevatten en zo.

Mij lijkt het niet meer dan logisch dat er geen sprake van is voor de buurman om de bomen om te kappen. Het is nou eenmaal háár allergie (en ik neem aan dat omdat zij u schoondochter is het niet eens om een bewoner van het huis, maar om visite), hoe vervelend ook. Als je hier aan begint kun je alle bomen wel gaan om kappen in de buurt, want het zijn ongetwijfeld niet de enige bomen waar ze niet tegen kan. Enkel de bomen van de buurman om kappen heeft nauwelijks effect, er blijven genoeg pollen over waar ze dan alsnog van gaat niezen.
Ze kan medicijnen krijgen van de dokter, boven genoemde tips proberen, andere tips zoeken op internet (er zijn er heel veel voor hooikoorts problemen), en verder zal ze er helaas mee moeten leren leven...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb zelf veel ervaring met deze kwestie. Mijn verloofde (sinds 2004 ;-)) is zwaar allergisch voor planten, bomen, dieren enz. Zelf ook een histaminica-allergie :-(.

Ik las in de krant over een nieuwe behandelmethode in het ziekenhuis in Groningen (UMCG). Overmatige blootstelling aan de stoffen waar men allergisch voor is.

Meteen zelf uitgeprobeerd: elke keer als mijn (toen nog vriend) het weekend langs kwam van tevoren alle beesten op bed gelegd. Het was echt kiezen of delen. Ik hou van (mijn) dieren, en hij maar niezen en 30 bloedneuzen op een dag krijgen. Echt niet tof!!

MAAR: Hij heeft nu geen last meer van alles waar ik hem overmatig aan blootgesteld heb (duurde ongeveer tussen de 6-9 maand).

Hij stopt zijn neus nu in de vacht van onze poes om haar goedenacht te wensen! Maar ik weet natuurlijk niet of een dergelijke 'shock-methode' voor iedereen werkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een homeopatisch arts kan ook veel voor je betekenen, die zal je heel veel dingen gaan vragen, van of je zweetvoeten hebt tot welke smaak je het lekkerst vind en zal dan een homeopatisch middel voor je kunnen maken. Zorg wel dat je bij een arts komt die is aangesloten bij De NVKH is een vereniging van professionele homeopaten dan kun je de kosten vergoed krijgen bij je ziektekosteverzekering.

Het proberen waard....

Toegevoegd na 6 uur:
ervan af komen gaat niet, tenminste niet met een middeltje zoals de middeltjes die hier genoemd worden. die genezen niet maar onderdrukkende de symtonen alleen maar. Als je van je hooikoorts afkomt is dat doordat je eigen lichaam dat opeens doet, je hoort het weleens dat na een zwangerschap de hooikoorts zomaar verdwenen is of kinderen groeien er overheen.