Wat en hoeveel groente kan ik zaaien op grond van 1.500 breed. Bij 12 meter lang?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedoel je echt 1500 meter? Dat is 1,5 kilometer? Een soort hele brede wegberm?
Poet
9 jaar geleden
Huur je dat bij rijkswaterstaat?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bedoel 12 m lang en 1,5 m breed?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://www.volkstuindersvereniginghoornenomstreken.nl/DUURZAAM%20TUINIEREN.pdf

Het beste antwoord

Er zijn heel gemakkelijk te kweken groente soorten zoals radijs, bonen ,snijsla, uien, witlof, bietjes en prei.
Er zijn soorten die veel lastiger zijn om te zaaien zonder enige kennis er van.
van deze soorten kan je bijna altijd plantjes kopen op een tuincentrum.
bv sla, andijvie, tomaten, koolsoorten enz.
Zaai je b.v andijvie en het komt goed op dan heb je wel 100 plantjes
Lijkt geweldig, maar is dat niet.
Al die 100 plantjes zijn binnen 10 dagen allemaal groot genoeg en moeten worden geoogst, maar wat moet je met 100 kroppen andijvie.
Het zelfde geldt voor alle koolsoorten, sla, courgette, komkommers enz.
Koop een boek over de groentetuin, liefst een biologisch book en kijk wat je graag wilt kweken.
Begin met simpele dingen die je ter plaatse kan zaaien.
Aanvullen met de soorten die je als plantje kan kopen.
Koop er per soort nooit meer dan 5, je moet het ook nog opeten.
Geef de planten de ruimte, anders worden ze ziek, of krijg je veel slakken.
Je hebt maar een klein stukje grond er voor, dus maak een keuze.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+Plus en Youtube filmpjes bekijken, zijn er in alle soorten en maten

Andere antwoorden (1)

Als je een stuk grond hebt waar je op wilt tuinieren dan kun je allereerst een kas zetten van bijv. 3 X 10 meter. Hierin kun je al druiven, tomaten, slangkomkommers en paprika kweken. Het is ook een plaats waar je allerhande groentenplantjes kunt voorkweken, zoals courgette, sla, koolsoorten enz. enz.
Achter in de tuin kun je een composthoop maken en hier kun je ook fruit verbouwen, zoals pruimen, perziken, kersen en natuurlijk ook kleinfruit, o.a. bessen, (rode en zwarte}, kruisbessen en frambozen. Dan kun je nog een stuk gebruiken waar je aardbeien kunt kweken en verder kun je met wisselteelt ook nog een gedeelte gebruiken waar je aardappelen verbouwt. Heb je nog plaats over dan zijn er nog chinese kool, late andijvie en winterprei. Ook al deze groenten kun je zelf zaaien en laten uitzetten als de plantjes groot genoeg zijn.
Succes.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoe plaatst men dan die kas van 3m x 10m op een ruimte van 1,5 m x 12m? (als vragensteller tenminste 1,5 meter bedoelt en niet 1,5km)