ik heb vergeet me nietjes geplant hoe kan ik deze het beste verzorgen ?

hallo allemaal !
ik heb vandaag in zo'n klein potje van ik denk 6 cm vergeet me nietjes geplant. hoe kan ik deze zaadjes het beste verzorgen ? want het punt is dat bij mij 's ochtends de zon op mn kamer staat. en dan schijnt de zon meestal niet. ik heb er een lamp op gezet met warmte. een bureaulamp ik heb gezien dat een lamp heel goed werkt... maar ik weet het niet. kan iemand vertellen hoe ik het beste een vergeet-me-nietje kan verzorgen? die ik pas heb geplant ??

heel erg bedankt !

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
10.2K
Rieneke1
9 jaar geleden
Heb je ze nu geplant of gezaaid?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
gezaaid

Het beste antwoord

Je hebt dus gezaaid: in dat geval is het goed dat je er een lamp op hebt staan, want voor het ontkiemen van de zaadjes is warmte van belang.
Als de zaadjes eenmaal opkomen, dan kan je de lamp achterwege laten: nu is licht van belang.Binnen heb je te weinig licht, en worden de plantjes pierig: ze moeten dus naar buiten.
De overgang mag niet te groot zijn, dus neem daar de tijd voor: zet ze overdag buiten, en haal ze voor de nacht nog even naar binnen.
Ze staan graag vochtig, dus laat de grond niet uitdrogen (maar verwar vochtig ook niet met zeiknat). Verder staan ze niet graag in de volle zon.
Let op dat de jonge plantjes niet door slakken worden opgegeten, zet ze wat hoger op een redelijk veilige plaats, of strooi wat EscarGo.
Als de wortels aan de onderkant uit het potje groeien, is het tijd om te verpotten naar een grotere pot.
Veel succes, en heb je nog vragen, stel ze dan gerust.
Rieneke1
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dankjewel ! ik heb ook ooit een keer gezien dat ze er een lamp op lieten staan. maar mijn famillie geloofde mij niet. maar erg bedankt voor de goede tip !
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik vond het een goede tip en had er zelf ook ooit van gehoord. Hartelijk dank voor het goede antwoord